Bonussen, graaicultuur en u als klant

Het zal u niet ontgaan zijn dat het toekennen van bonussen aan bankiers weer tot de normaalste zaak van de wereld behoort. En dat u daar niet blij mee bent als klant, blijkt wel uit het tv programma Kassa van de Vara. Onder 12000 ondervraagden blijkt dat 40% bereid is om over te stappen naar een andere bank. Als alternatieven worden de Triodos, ASN en Regiobank aangedragen.

In de extreme salarisverhogingen bij de ‘toppers’ van de banken, kan ik mij als Oldenzaalse ondernemer van de plaatselijke Regiobank dan ook totaal niet vinden. Het lijkt wel dat een zo hoog mogelijk salaris generen belangrijker is dan gewoon je best doen voor je klanten. De keerzijde hiervan is dat wij als het alternatief voor de grootbanken worden voorgedragen. De bevestiging dat wij ons door 100% voor onze klanten in te zetten op de goede weg zijn.
Maar weet u nog hoe destijds de banken groot zijn geworden? Heel simpel gewoon een nette rente geven op het spaargeld en dit geld weer uitzetten middels hypotheken. Geen moeilijke constructies of buitenlandse belangen om de winsten verder op te drijven maar gewoon, schoenmaker blijf bij uw leest. En wat denkt u, zo’n bank bestaat ook nog.

www.debankvantoen.nl
Vroeger kende u de bankdirecteur en maakte u een praatje met hem. Maar wie kent u nu nog bij uw bank? Het is belangrijk dat u geholpen wordt door bekende Oldenzaalse gezichten. Bankmedewerkers die weten wie u bent en die tijd voor u nemen voor uw vragen maar ook voor een kopje koffie. Zo kunt u vertellen wat u bezighoud en kunnen wij u een passend advies geven.

www.debankvantoen.nl
Wie is er niet groot mee geworden? Meestal op woensdagmiddag naar de bank om de spaarpot te legen en bij een volle spaarkaart een cadeautje te mogen uitzoeken. Zo werd middels een beloning voor het sparen, de waarde van het geld bijgebracht. Tegenwoordig mag je al blij zijn dat er een automaat in de bankhal staat waar je je gespaarde geld kunt ledigen. Wij vinden het belangrijk dat kinderen op een leuke manier sparen, met spaarkaart, gewoon traditioneel zoals wij het vroeger ook geleerd hebben.

www.debankvantoen.nl
We moeten allemaal aan het internetbankieren, want dat is zo gemakkelijk voor de klant. Natuurlijk is internetbankieren en een app op de telefoon erg handig om overal te bankieren, maar het is een hulpmiddel, geen hoofdmiddel. We zijn ook altijd blij als mensen nog gewoon binnen komen lopen om geld te halen of te storten aan de balie. Niet voor niets hanteren we de slogan: U hoeft niet te pinnen, maar loop gewoon even binnen.

www.debankvantoen.nl
En naast al het bovenstaande is gewoon een goede rente ook van belang. Omdat de Regiobank met lokale ondernemers samenwerkt hebben zij niet de kosten van personeel en huisvesting. Dit ziet de klant terug in de vergoeding op de spaarrekening, gemiddeld zit de Regiobank een 0,3% hoger dan grootbanken.

www.debankvantoen.nl
Mocht u zich onder de groep van 40% bevinden die overweegt om over te stappen, dan kan ik u een goed alternatief bieden, Regiobank. Wij hebben de koffie klaar staan om in een persoonlijk gesprek de overstap met u te bespreken. Graag tot ziens.